בנות טיורינג הן דגנית אליקים, ערן הדס ו-Batt-Girl. ביצירותיהן הן משלבות מוזיקה, נט-ארט, שירה, אלגוריתמים, תכנות, פרפורמנס ועוד, ליצירות שנעות סביב ובתוך עידן האינטרנט והתרבות הדיגיטלית.

*

מקור השם של ההרכב הוא אלן טיורינג, אחד החשובים שבמדעני המחשב בכל הזמנים. על-שמו נקראת המקבילה של פרס נובל למדעי המחשב, פרס טיורינג. בשנת 1934, כ-14 שנה לפני המחשב “המודרני” הראשון, הוא בנה מודל תיאורטי שמסביר איך מחשבים יפעלו ומה הם יוכלו לחשב – מכונת טיורינג. בשנת 1950 הציע את מבחן טיורינג כדרך למדוד האם מכונה מסוימת היא בעלת בינה מלאכותית. בין שני החידושים התיאורטיים המדהימים הללו, בזמן מלחמת העולם השנייה, הוא היה אחד השותפים העיקריים לפיצוח הצופן של מכונת ההצפנה “אניגמה” של הצבא הנאצי, מהלך שתרם לקיצור משמעותי במערכה העולמית, אם לא להכרעתה. עם זאת, טיורינג היה הומוסקסואל, ומפני שמעולם לא הסתיר עובדה זו, הורשע בהומוסקסואליות בשנת 1952 ונדרש לבחור בין מאסר לבין טיפול הורמונאלי לדיכוי היצר (שבו בחר בסופו של דבר). כעבור שנתיים, בהיותו בן 42, התאבד. לטיורינג לא היו בנות וגם לא בנות זוג, אבל גישתו של טיורינג ליחסי אדם-מכונה הושפעה במידת מה מן היחסים בין המינים. כך למשל מבחן טיורינג, בו אדם צריך לנחש אם בן שיחו הוא אדם או מכונה, התבסס על משחק סלון בריטי שבו יש לנחש אם הדובר הוא גבר או אישה. ולכן אנחנו בנות טיורינג.

אנחנו עובדים יחד מאז 2010, נפגשנו בהקמות של גלריה 1024 שאצר יניב יהודה אייגר. ב-2010 יצרנו את “ליזטוש הפקצה הווירטואלית“, מיצב שבו אנו בונים חדר (פיזי) של נערה (בת 16 ביט) שחיה בעולם תרבותי וירטואלי. חלק מהפרויקט הוא בוטפטן (chatbot), תוכנה שמנהלת שיחות ועונה לשאלות של הקהל דרך ממשק צ’אט (קישור). העבודה נבנתה במקור עבור פסטיבל “נערה” בבת-ים, והוצגה מאז במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד בי-ם, בגלריה לאמנות אורט בראודה כרמיאל ועוד.

בפסטיבל Print Screen 2014 הצגנו (יחד עם מחניים 134/לאשכית) את “ויקילנד2014 | wikiland“, זירת קרב פיזית בה מוצגות מלחמות עריכה בוויקיפדיה: שתי גרסאות סותרות לערכים שנלקחו מתוך אתר ויקיפדיה מוקרנות על מסך גדול, והאנשים שניצבים מול המסך הופכים למשתתפים פיזיים, גלדיאטורים שנלחמים זה בזה בקרב על הגרסה שתתפרסם. חיישן מזהה את הצופים, משייך אותם לאחת משתי הגרסאות לפי מיקומם, ומצמיד להם בועה שבה גרסת הערך שהם מייצגים. הבועה נעה לפי מיקום המשתתפים, כשהמטרה היא “לדחוף” את הגרסה שלהם למרכז המסך. הגרסה המנצחת מעודכנת בוויקיפדיה האמיתית.

ב-2018 אצרנו ביחד את ההאקתון Fake sense, fake Sensor במסגרת פטסיבל מוסררהמיקס .

 

עבודות:

2018 |  Fake sense, fake Sensor
2014 | ויקילנד wikiland
2011 |  מייביאטנדינג MAY B ATT&ING
2011 | היא גמורה
2011 | ל^זט!ש 1izetu5h
2010 | מאשאפ MASHUP

תערוכות

Nאe-א9 0.2 // המזקקה, ירושלים, ינואר 2015
Wikiland // “האזרח כאן”, תל אביב, ינואר 2015
Wikiland // פסטיבל “Print Screen”, סינמטק חולון, מאי 2014
ליזטוש 2.0 // אוצרת: שושי נורמן, גלריה לאמנות גליל, כרמיאל, מרץ 2014
מאשאפ // התיבה, יפו, יוני 2013
Il Machine // Ars Electronica Festival, אוסטריה, ספטמבר 2013
מ^^ב^ אט&ינג // ‘בוא דיבוק’, צימר, תל אביב, אוגוסט 2013
מ^^ב^ אט&ינג //  Orpheus Institute, concert hall ,Gent, Belgium, מרץ 2013
מ^^ב^ אט&ינג // מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד, ירושלים, דצמבר 2012
ליזטוש 2.0 // “חיים אחרים”, אוצרת: מעין שלף, מוזיאון המדע, ירושלים, נובמבר 2012
מ^^ב^ אט&ינג // ‘ממשקי אמנויות, טכנולוגיה, מדיה ומדע’, קמפוס הר הצופים, ירושלים, נובמבר 2012
מ^^ב^ אט&ינג // ‘האניגמה של אלן טיורינג’, אייקון, סינמטק תל אביב, נובמבר 2012
מ^^ב^ אט&ינג // מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד, ירושלים, אוקטובר 2013
מ^^ב^ אט&ינג // כנס בינלאומי בנושא יצירתו של ברכט בהובלת פרופ’ פרדי רוקם, אונ’ תל אביב, ספטמבר 2012
מ^^ב^ אט&ינג // צימר, תל אביב, אוגוסט 2012
מ^^ב^ אט&ינג // פסטיבל “Print Screen”, סינמטק חולון, יוני 2012
מ^^ב^ אט&ינג // הזירה הבינתחומית, ירושלים, מאי 2012
מ^^ב^ אט&ינג // פתיחת שנת האמנות, גן הפסלים-מוזיאון ת”א, אוצרת מעין שלף, אפריל 2012
היא גמורה // ‘The new space’ גלריה מקלט 751 ירושלים. אוצרת: ספיר הוברמן, פברואר 2012
מ^^ב^ אט&ינג // ‘אנחנו דיגיטל’, גלריה שודדי י-ם, ירושלים, דצמבר 2011
מ^^ב^ אט&ינג // ‘טכנופוביה’, המרכז לאמנות עכשווית, אוצרת: רות עמידרור, נובמבר 2011
היא גמורה // תערוכת ‘בנין הפעיל’, אוצרת: רות עמידרור, אוהבים אמנות 2011
Nאe-א9 0.2” // בנות טיורינג מתארחות בהשקת עברית אינטרנטית, יולי 2011
השקת “ליזטוש” // מר!שתות, טיילת בת ים, אוצרת: מעין שלף, מאי 2011
Nאe-א9 0.1″ // בנות טיורינג מתארחות בהשקת “תו+”, בית פליציה בלומנטל, ספטמבר 2010